În ultima postare din seria despre activitatea mea de Senator v-am povestit pe larg despre ideea de la care a pornit unul dintre proiectele de lege pe care le-am propus în 2024, care dă absolvenților posibilitatea de a susține probele de la Bacalaureat pentru a-și mări nota.
Astăzi, continui prin a vă povesti despre un alt proiect și anume cel prin care am propus folosirea rezultatelor la evaluările din clasele a II-a; a IV-a și a VI-a pentru a îndruma copiii cu lipsuri de învățare către ore remediale.
Sunt sigură că știți că școala este plină de testări – un stres în plus pentru copii, începând de la vârste foarte mici, ca apoi să nu se întâmple nimic cu rezultatele lucrurilor evaluate.
Școala îi testează pe cei mici, după modelul PISA, din doi în doi ani, începând cu clasa a II-a, fără să se și uite la ce evaluează. Tehnic, scopul lor este acela de a măsura nivelul de alfabetizare al copiilor.
Cu toate acestea, ajungem ca la adevăratele teste PISA, când ei sunt deja mari, să realizăm că au lipsuri grave în ceea ce privește competențele de bază. Așa creștem viitori adulți care se vor descurca cu greu în viața de zi cu zi.
Prin propunerea mea de a folosi aceste rezultate pentru a orienta copiii către cursuri remediale vom putea să acoperim lipsurile identificate, cât timp ei sunt încă mici și să le dăm posibilitatea să se dezvolte, fără să se sperie nici de PISA nici de viață.
