Cum ar fi ca evaluarea susținută astăzi de elevi să fie o ocazie de a afla nivelul fiecarui elev și de a îl ajuta pe fiecare să devină mai bun?
Astăzi a avut loc prima probă la evaluarea națională de la clasa a II-a. Aceste evaluări, la fel ca cele de la clasele a IV-a și a VI-a, sunt similare testelor PISA.
Toată lumea s-ar întreba – de ce, dacă ai noștri copii susțin de 3 ori astfel de evaluări până la adevăratele teste PISA, de ce acolo avem rezultate atât de slabe, ca țară?
E simplu de ce – pentru că statul român – prin Ministerul Educației și școli, nu folosește la nimic rezultatele acestor evaluări periodice. Nici ca să identifice lipsurile pe care le au copiii, nici ca să îi sprijine să recupereze competențele lipsă.
Am propus o inițiativă legislativă ca să avem evaluări cu rost. Să nu mai testăm copiii degeaba, ci să folosim rezultatele pe care ei le obțin pentru a îndruma copiii către ore de educație remedială.
Copiii noștri trebuie să crească știind că orice test, că orice eșec, sunt ocazii să devină mai buni.