Și azi a fost extrem de cald. Călătoriile cu trenul au devenit un adevărat coșmar în România. În plină vară, când oamenii își planifică vacanțele, transportul feroviar se transformă într-un test de răbdare și rezistență fizică. Trenurile întârzie ore întregi, iar vagoanele devin adevărate cuptoare pentru călători, din cauza aerului condiționat care cedează în fața temperaturilor de peste 35 de grade Celsius. În astfel de condiții, aerul condiționat „se evaporă” pur și simplu, lăsând pasagerii să se sufoce în căldura insuportabilă.
Mizeria este omniprezentă: băile sunt murdare, ușile vagoanelor sunt defecte, iar aerul devine irespirabil. Pe deasupra, trenurile circulă cu viteza melcului – viteza medie a unui tren de călători în România este de doar 40-50 km/h, în timp ce în Germania aceasta este de trei ori mai mare.
În acest context, este inacceptabil ca Ministerul Transporturilor, condus de Sorin Grindeanu, să rămână în pasivitate. Deși este responsabil direct de starea actuală a CFR-ului, Grindeanu preferă să se lamenteze că nu s-au făcut investiții în trecut, în loc să ia măsuri concrete pentru a remedia situația. Mai mult decât atât, pare mai preocupat să răspundă ironiilor colegilor din coaliție decât să ofere soluții reale pentru problemele din transportul feroviar.
Românii decontează zilnic incompetența și nepăsarea unui minister care a transformat CFR-ul într-o ruină. În loc să fie un factor de modernizare și eficiență, Ministerul Transporturilor sub conducerea lui Sorin Grindeanu pare să fie un simbol al stagnării și al lipsei de viziune.