Ne dorim ca elevii să călătorească în siguranță atunci când folosesc autobuzele și microbuzele școlare. În ultimii ani, acest lucru nu s-a întâmplat. Autobuzele școlare au fost implicate în zeci de accidente rutiere, în care copiii au fost răniți sau chiar au murit.
Împreună cu Denisa Neagu și Pollyanna Hangan am depus un proiect de lege prin care se introduc mai multe reglementări de siguranță pentru autobuzele și microbuzele școlare:
Instalarea unui limitator de viteză a vehiculului pentru a preveni depășirea vitezei legale;
Vopsirea autovehiculelor care transportă elevi cu o culoare ușor de remarcat în trafic, pentru o mai mare vizibilitate mai ales în condiții meteo nefavorabile, dar nu numai.
Instalarea unui sistem de monitorizare GPS în timp real a rutelor, precum și a unei camere de supraveghere care să filmeze în interiorul și în exteriorul autovehiculului.
România avea, în decembrie 2019, aproape 4.300 de microbuze și autobuze școlare. Modificarea acestora, respectând reglementările proiectului USR, ar însemna o cheltuială de la bugetele locale ale primăriilor de aproape 9,2 milioane de lei.
Inițiativa USR vine înainte ca România să achiziționeze 3.200 de microbuze școlare verzi prin PNRR. Pentru ca noile autobuze și microbuze școlare să aibă deja aceste dotări, proiectul USR trebuie să fie adoptat de Parlament înainte de realizarea acestei achiziții.