În luna Aprilie, am vrut să aflu mai multe despre „A doua șansă”, programul care ajută persoanele ce nu au urmat sau nu au reușit, din diverse motive, să finalizeze învățământul primar și gimnazial, să facă acest lucru.
Astfel, am trimis domnului ministru Sorin Câmpeanu, 𝐨 𝐢𝐧𝐭𝐞𝐫𝐩𝐞𝐥𝐚𝐫𝐞 𝐜𝐮 𝐮𝐫𝐦𝐚̆𝐭𝐨𝐚𝐫𝐞𝐥𝐞 𝐢̂𝐧𝐭𝐫𝐞𝐛𝐚̆𝐫𝐢:
1. Câti copii sunt înscrisi în anul școlar 2021-2022? Vă rog sa transmiteți aceste informații la nivel de localitate pentru fiecare județ în parte.
2. Care este cifra exactă a copiilor care nu urmează nicio formă de învățământ?
3. Câți copii au beneficiat de programul „A doua șansă”, la nivel de județ, anual, de la momentul lansării acestui program?
𝐂𝐞-𝐚𝐦 𝐩𝐫𝐢𝐦𝐢𝐭 𝐢̂𝐧 𝐬𝐜𝐡𝐢𝐦𝐛 𝐜𝐚 𝐫𝐚̆𝐬𝐩𝐮𝐧𝐬?
𝐔𝐧 𝐂𝐃 𝐠𝐨𝐥, care ar fi trebuit să conțină răspunsul la prima întrebare, adică datele solicitate.
În schimb, „extra”, ca răspuns la întrebarea mea privind numărul copiilor neînscriși în școli, ministerul mi-a dat procentele menționate în ”Raportul privind starea învățământului preuniversitar”, fără a indica, însă, baza de calcul.
Răspunsul a fost împobodit și cu întregul istoric al programului „A doua șansă”, probabil, în speranța că voi uita ce am întrebat.
𝐈̂𝐧 𝐞𝐫𝐚 𝐢̂𝐧 𝐜𝐚𝐫𝐞 𝐝𝐨𝐜𝐮𝐦𝐞𝐧𝐭𝐞𝐥𝐞 𝐬𝐞 𝐩𝐨𝐭 𝐭𝐫𝐢𝐦𝐢𝐭𝐞 𝐝𝐢𝐠𝐢𝐭𝐚𝐥, 𝐫𝐚̆𝐦𝐚̂𝐧 𝐝𝐞𝐳𝐚𝐦𝐚̆𝐠𝐢𝐭𝐚̆ 𝐝𝐞 𝐥𝐢𝐩𝐬𝐚 𝐝𝐞 𝐨𝐫𝐠𝐚𝐧𝐢𝐳𝐚𝐫𝐞 𝐬̦𝐢 𝐬𝐞𝐫𝐢𝐨𝐳𝐢𝐭𝐚𝐭𝐞, 𝐝𝐞 𝐫𝐚̆𝐬𝐩𝐮𝐧𝐬𝐮𝐥 𝐩𝐫𝐢𝐦𝐢𝐭. Încă o dată constat câte date lipsesc, de fapt, din monitorizarea sistemului educațional.