De calitatea pregătirii în rezidențiat depinde resursa umană a sistemului sanitar de mâine. Dincolo de prestigiul unui centru de pregătire în rezidențiat, calitatea învățământului este dată de niște parametri concreți, cum ar fi accesul rezidentului la baza de pregătire, implicarea coordonatorului sau angrenarea în activitatea clinică în sine.
Este firesc ca medicul rezident să poată evalua obiectiv aceste aspecte, iar evaluările să îndrume ulterior generațiile ce vor veni. De asemenea, pentru coordonatorii și îndrumătorii de rezidențiat, feedback-ul rezidenților este un instrument ce poate servi pentru ameliorarea eventualelor neajunsuri.
Astfel, pentru a veni în sprijinul rezidenților și a combate diversele nereguli din sistem, am depus împreună cu colegul meu Adrian Wiener un proiect de lege prin care propunem:
➡️ înființarea unei platforme online, de către Ministerul Sănătății, la care medicii rezidenți din toate centrele de pregătire să poată avea acces anonimizat pentru a evalua aspectele legate de calitatea programului de rezidențiat;
➡️ o alocare a locurilor pe specialități conform necesităților din teritoriu, în funcție de necesarul identificat anual de către Colegiul Medicilor din România, Colegiul Medicilor Dentiști din România și Colegiul Farmaciștilor din România, după caz.
#educație #rezident #viitor