Învățământul românesc și tehnologia – într-o relație complicată

Pentru prima dată în ultimii 31 de ani, forțat de împrejurări, sistemul nostru de învățământ a fost nevoit să apeleze la educația online. Practic, peste noapte, din cauza pandemiei, învătământul românesc a fost scos din zona sa de confort, iar părerile asupra acestei decizii au fost împărțite. Au existat, totuși, părți bune în desfățurarea școlii online?
Eu cred că da. Orele online au fost oportunitatea care ne-a făcut să realizăm câtă nevoie avem, de fapt, de digitalizare și de o integrare a tehnologiilor în procesul de predare și învățare.
Internetul nu este viitorul, el este prezentul – aici și acum. Viitorul, va presupune integrarea unor tehnologii din ce în ce mai avansate, în desfășurarea orelor de curs.
Pentru că, așa cum arată raportul pe 2021 al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică – OECD Digital Education Outlook – tehnologii precum cele de tip blockchain sau inteligență artificială nu mai sunt niște idei distante în raport cu școala, ci, dimpotrivă, ele sunt deja explorate în sistemele de educație din lume.
Trebuie să luăm tot ceea ce a fost bun la predarea online și să integrăm permanent în procesul nostru de predare și învățare. Doar așa nu vom rămâne în urmă.
Raportul OECD poate fi consultat aici: https://bit.ly/3gqzsXb
#EducațiaLaZi #ÎnvățarePrinTehnologie #ȘcoalaOnline

Inapoi