❗ Aproape un sfert dintre elevii noștri nu ating criteriile minime de performanță, atât la matematică, cât și la științe. Studiul constată analfabetism numeric și știintific la 22% din populația școlară de clasa a VIII-a, cel mai mare procent dintre țările europene evaluate. ❗
Aceasta este una dintre concluziile prezentării rezultatelor detaliate obținute de România în cadrul studiului „Tendințe în domeniul Studiilor Matematice și Științifice Internaționale” – TIMSS 2019 (clasa a VIII-a). Rezultatele sunt mai mult decât îngrijorătoare și ne arată nevoia stringentă de alfabetizare științifică a elevilor români.
Mulți dintre elevii de astăzi vor lucra, într-un viitor nu foarte îndepărtat, în noi tipuri de locuri de muncă și posturi, care, cel mai probabil, vor pune un accent crescut atât asupra abilităților din domeniul științelor, cât și asupra competențelor digitale.
Cum transformăm realitatea procentului de mai sus într-un sistem care să le ofere tinerilor, dar mai ales elevilor de gimnaziu, aptitudinile necesare pentru a se integra pe piața muncii atunci când vor ieși de pe băncile școlii?
Planul Național de Redresare și Reziliență poate reprezenta șansa generației următoare, cea care este în plin proces de formare. PNRR va trebui să producă o reformă structurală și echitabilă a sistemului educațional din România. A trecut vremea în care comentam doar probleme. Acum e timpul pentru soluții, iar eu mă voi lupta în comisia de Educație din Senat pentru ca șansa ce i se oferă acestei generații să nu fie ratată.
Concluziile prezentării TIMSS pot fi consultate aici: https://bit.ly/3waNeCx