Așa cum Președintele Iohannis a găsit vinovat războiul de toate relele României, ca să acopere incompetența propriului Guvern, pentru ministrul Cîmpeanu pandemia pare scuza perfectă când vine vorba de cei 40.000 de elevi care nu s-au înscris la bacalaureat, ca să-și acopere la rândul său propria incompetență. Ceea ce omite să spună domnia sa este că efectele pandemiei trebuia tratate cu soluții concrete concepute de Ministerul Educației și aplicate eficient în teritoriu. O soluție ar fi fost un program funcțional de învățare remedială pentru clasele terminale.
Neparticiparea la bacalaureat este o problemă care apare an de an. Alături de pandemie, pare scuza care îi vine mănușă ministrului Cîmpeanu pentru a nu-și asuma responsabilitatea pentru lipsa de soluții. Ministrul evită să vorbească despre motivele pentru care se pierd pe drum atâția elevi și în acest an – ba chiar considerabil mai mulți decât de obicei. Se dovedesc programele remediale un eșec? Sau problema este lipsa lor, acolo unde ar fi fost cea mai mare nevoie? Sau vorbim din nou de fenomenul Brăila, unde copiii sunt încurajați să nu se înscrie la examen?
Ar trebui ca Ministrul Cîmpeanu să poată răspunde. Însă, ca de obicei, nu știe sau nu vrea să ne spună care este realitatea, luând și în acest caz poziția de comentator de pe marginea educației – domeniu pe care măcar teoretic ar trebui să îl conducă.